Новости проекта
Лето на финише, а мы — на старте нового учебного года!
С окончанием учебного года!
Выставление четвертных отметок
Согласование ГИАЦ
Аттестат соответствия системы защиты информации
Архив электронного дневника.
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 1 человек

Правілы ўнутранага распарадку для вучняў

Дата: 3 марта 2016 в 10:12, Обновлено 5 ноября 2024 в 13:27

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку для вучняў

1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Сапраўдныя Правілы ўнутранага распарадку для вучняў (далей — Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Статутам дзяржаўнай установы адукацыі «Дварэцкі яслі-сад – сярэдняя школа імя В.В. Скрыганава» (далей — Установа) і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі  Рэспублікі Беларусь, якія рэгулююць адносіны ў сферы агульнай сярэдняй адукацыі.

1.2. Правілы – лакальны нарматыўны прававы акт установы, абавязковы для выканання вучнямі.

1.3. Правілы распрацаваны з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, умацавання дысцыпліны вучняў, рацыянальнага выкарыстання імі навучальнага часу і павышэння якасці адукацыі.

1.4. Правілы ўсталёўваюць унутраны распарадак для вучняў, усталёўваюць парадак выканання вучнямі сваіх абавязкаў у рамках адукацыйнага працэсу, вызначаюць асноўныя нормы і правілы паводзін у будынку, на тэрыторыі ўстановы, а таксама на ўсіх пазашкольных мерапрыемствах з удзелам вучняў.

1.5. Педагагічныя работнікі абавязаны растлумачваць, патрабаваць і кантраляваць выкананне Правіл, а вучні абавязаны іх выконваць.

1.6. Пытанні, звязаныя з выкарыстаннем сапраўдных Правіл, вырашаюцца кіраўніцтвам установы ў межах прадстаўленых паўнамоцтваў.

2. АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

2.1.Арганізацыя адукацыйнага працэсу ажыццяўляецца ў адпаведнасці з адукацыйнымі планамі і адукацыйнымі праграмамі, якія распрацоўваюцца на аснове адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі.

2.2.Структура навучальнага года ўключае навучальныя чвэрці. Адукацыйны працэс ва ўстанове арганізоўваецца  ў  рэжыме шасцідзённага  школьнага  тыдня,  які ўключае  пяцідзённы  навучальны тыдзень  і  адзін  дзень  (субота)  для  правядзення спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых  выхаваўчых мерапрыемстваў, арганізацыі  працоўнага  навучання,  дадатковых адукацыйных паслуг, у тым ліку на платнай дагаварной аснове.

2.3.Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу з’яўляецца ўрок. Урокі ў школе праводзяцца ў адну змену. Штодзённая колькасць урокаў у школе і іх паслядоўнасць вызначаюцца раскладам заняткаў, які складаецца з улікам патрабаванняў Санітарных правіл і нормаў (СанПіН) і сцвярджаецца дырэктарам установы па ўзгадненні з прафсаюзным камітэтам установы. Усе ўрокі з’яўляюцца абавязковымі для наведвання вучнямі адпаведных класаў.

2.4.У канікулярны час  для вучняў арганізоўваецца правядзенне мерапрыемстваў рознай накіраванасці.

2.5.Навучальныя, факультатыўныя заняткі, заняткі кружкоў праводзяцца па раскладзе.

3. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ ВУЧНЯЎ

Вучні  маюць права на:

3.1 атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;

3.2 перавод у іншую ўстанову адукацыі;

3.3 навучанне па індывідуальным вучэбным плане ў межах утрымання адукацыйнай праграмы;

3.4 стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;

3.5 ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

3.6 карыстанне вучэбным абсталяваннем і сродкамі навучання, падручнікамі і навучальнымі дапаможнікамі;

3.7 канікулы;

3.8 атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;

3.9 бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай, культурна-спартыўнай базай установы;

3.10 атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў установы;

3.11 заахвочванне і ўзнагароджанне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, даследчай дзейнасці;

3.12 удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай дзейнасці;

3.13 азнаямленне з устаноўчымі дакументамі і іншай вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

3.14 удзел у дзіцячых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

3.15 адкрытую адзнаку сваіх ведаў, своечасовае інфармаванне пра тэрміны правядзення кантрольных работ;

3.16 атрыманне харчавання ва ўстанове ў парадку і на ўмовах, вызначаных Урадам Рэспублікі Беларусь;

3.17 наведванне мерапрыемстваў, якія арганізуюцца ўстановай;

3.18 абарону сваіх правоў;

3.19 на недатыкальнасць асабістых рэчаў;

3.20 на справядлівае, паважлівае і гуманнае стаўленне да сябе з боку вучняў і работнікаў установы, на павагу сваёй чалавечай годнасці і на абарону ад усіх формаў псіхалагічнага і фізічнага гвалту.

4. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ ВУЧНЯЎ

 Вучні школы маюць наступныя роўныя, па-за залежнасцю ад расавай прыналежнасці, нацыянальнасці, веравызнання, моўнай перавагі, узросту, сацыяльнага паходжання, матэрыяльнага і грамадскага становішча бацькоў, абавязкі:

4.1 добрасумленна і адказна ставіцца да засваення ўтрымання адукацыйных праграм;

4.2  паважаць правы і інтарэсы іншых грамадзян, быць ветлівымі і дысцыплінаванымі;

4.3 не дапушчаць прычыненні шкоды свайму здароўю і здароўю іншых асоб, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;

4.4 з павагай ставіцца да нацыянальнай гісторыі, культуры свайго і іншых народаў;

4.5 беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы;

4.6выконваць патрабаванні дырэктара, яго намесніка, настаўнікаў, патрабаванні Статуту, Правіл;

4.7 прытрымлівацца дзелавоша стылю адзення пры наведванні вучэбных заняткаў;

4.8 выконваць патрабаванні правіл бяспечных паводзін вучняў установы;

4.9 беражліва ставіцца да навакольнага асяроддзя;

4.10 годна паводзіць сябе ва ўстанове і за яе межамі, выяўляць літасць, гуманнасць, павагу да людзей;

4.11 выконваць рацыянальны рэжым дня і харчавання, правілы асабістай  і грамадскай гігіены;

4.12 падчас вучэбных заняткаў забараняецца карыстацца мабільнымі тэлефонамі, плэерамі і іншымі прадметамі, якія не маюць адносін да адукацыйнага працэсу;

4.13 прыходзіць на  заняткі і іншыя мерапрыемствы, якія праводзяцца ва ўстанове не пазней, чым за 10 хвілін да іх пачатку, не  спазняцца;

4.14 наведваць заняткі ў адпаведнасці з раскладам, а ў выпадку нез’яўлення падаваць класнаму кіраўніку дакумент, які пацвярджае  прычыну адсутнасці;

4.15 добрасумленна ставіцца да выканання дамашніх заданняў, а ў выпадку іх невыканання да пачатку ўроку праінфармаваць настаўніка;

4.16 мець на ўроку неабходнае вучэбныя і пісьмовыя прылады;

4.17 пры ўваходзе ў клас  настаўніка, любога дарослага ўстаць у знак прывітання  (акрамя  ўрокаў  фізічнай культуры і здароўя, выканання кантрольнай работы);

4.18 прыходзіць на ўрокі фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнай форме (вучні,  вызваленыя  ад  заняткаў  па  фізічнай культуры і здароўю,  абавязаны прысутнічаць на ўроках, калі ўрок не з’яўляецца апошнім у раскладзе заняткаў);

4.19 падаваць настаўніку дзённік для выстаўлення адзнак;

4.20 штотыдзень знаёміць сваіх бацькоў з запісамі ў дзённіку;

4.21 знаходзіцца ў памяшканні ўстановы падчас вучэбных заняткаў і не пакідаць яго без дазволу настаўніка ці дзяжурнага адміністратара;

4.22 падтрымліваць чысціню і парадак на працоўным месцы, у класе, ва ўстанове, на тэрыторыі ўстановы;                          4.23 ажыццяўляць дзяжурства па класе ў адпаведнасці з графікам;

4.2. эканомна выкарыстоўваць паліўна-энергетычныя рэсурсы.

4.25 іншыя абавязкі вучняў вызначаюцца нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, палажэннямі і інструкцыямі, якія дзейнічаюць ва ўстанове.

 5  ЗААХВОЧВАННІ

5.1.  За  поспехі  ў  вучобе,  актыўны  ўдзел  у  грамадскім  жыцці ўстановы  вучні могуць заахвочвацца аб’яўленнем падзякі, узнагароджаннем граматай, каштоўнымі падарункамі.

5.2. Заахвочванні аб’яўляюцца загадам дырэктара і даводзяцца да ведама вучняў і іх законных прадстаўнікоў на ўрачыстых сходах.

 6 ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

6.1. Змены  і  дадаткі  ў  сапраўдныя  Правілы  могуць  уносіцца адміністрацыяй,  педагагічным  калектывам,  Саветам  установы, разглядаюцца на Савеце ўстановы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.

6.2. Правілы  штогод  даводзяцца  да  ведама  ўсіх  вучняў установы і іх бацькоў і размяшчаюцца на бачным месцы для агульнага азнаямлення.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.